1 Bestellen
1.1 Hoe snel kunnen wij leveren?
Bloemen in België: voor 8 uur besteld, dezelfde dag nog geleverd! (niet op zondag) Onze website geeft u automatisch de eerst mogelijke datum. Wenst u een boeket naar het buitenland te versturen? Dan bedraagt de levertijd 2 werkdagen. Let op: wij leveren enkel in volgende landen: Luxemburg, Italië, Duitsland, Frankrijk en Nederland.
Enkel in ons werkgebied(*):
leveren aan particulieren tussen 09.00 uur tot en met 19:00 uur.
Voor bedrijven gebeurt dit tussen 09.00 uur tot en met 17.00 uur.
Indien overeengekomen tussen de klant en ons kan er een ander leveringstijdstip van toepassing zijn.
Eventueel door drukte kan het in uitzonderlijk gevallen voorkomen dat de levering na 19.00 uur plaats kan vinden.
Levering door een postbeambte of een koerier zal steeds plaatsen vinden tussen 09.00 uur tot en met 17.00 uur.
(*) ons voornaamste werkgebied: Berendrecht, Brasschaat, Brecht, Ekeren, Essen, Gooreind, Hoevenen, Kalmthout, Kapellen, Lilo, Loenhout, Sint-job-in-‘t-goor, Sint-Lenaarts, Stabroek, Wuustwezel, Zandvliet. NL: Hoogerheide, Huijbergen, Ossendrecht, Putte, Woensdrecht.
1.2 Kan ik een anoniem verzenden?
Ja, dit kan zeker. De bestemmeling krijgt alleen de tekst te zien die uzelf op het kaartje heeft gezet.
Uw persoonlijke gegevens worden nooit aan derden doorgegeven, ook niet aan de ontvanger van de bloemen of een andere cadeau.
1.3 Ik wil mijn bestelling wijzigen?
Neem zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice via het contactformulier of telefonisch via +32(0)36582600
1.4 Kan ik meerdere bestellingen tegelijk plaatsen?
Bij ons dient u per adres een aparte bestelling te plaatsen. Dit omdat de verzendkosten berekend worden per adres en niet per product.
Wanneer je meerdere artikelen op 1 adres wilt laten bezorgen geldt dit als 1 bestelling en betaal je 1x de verzendkosten.
Voor grote aantallen boeketten/bestellingen gelieve hiervoor contact opnemen met ons: [email protected]
1.5 Kan ik mijn bestelling volgen?
In onze regio: Krijgt u van ons een mail dat u bestelling geleverd is aan de juiste persoon.
Niet in onze regio: Nadat u een mailtje heeft ontvangen dat de bestelling klaar is voor vertrek ontvang je van een van onze koeriers een mail met de track & trace code. Via deze code kun je precies zien wanneer de bloemen op locatie zijn!
Track & trace niet ontvangen? Het kan zijn dat deze in de spam zit omdat het een mail is van een extern mailadres.
2 Bestelling ophalen in de winkel
2.1 Afhalen in de winkel
Naast het laten thuisbezorgen van u bestelling, kan u ook de bestelling afhalen in onze winkel!
Het afhalen van u bestelling in onze winkel is helemaal gratis. U betaalt dus geen verzendkosten!
2.2 Wat zijn de voordelen van afhalen in de winkel?
✓ U hoeft niet thuis te blijven om u bestelling in ontvangst te nemen.
✓ Wanneer u bestelling klaarligt in de winkel, kunt u zelf bepalen hoe laat u de bestelling afhaalt.
✓ Het is helemaal gratis.
2.3 Hoe kiest u om jouw bestelling af te halen?
Tijdens het bestelproces kunt u uit 2 verzendopties kiezen:
1) Laten thuisbezorgen. Bij een bestelling onder de 50 euro kost dit 8.00 euro en bij een bestelling boven de 50 euro is dit gratis.
2) Afhalen in de winkel. Dit is altijd gratis.
2.4 Wanneer kan ik mijn online bestelling ophalen?
U kunt jouw bestelling ophalen zodra u van ons de volgende e-mail krijgt: ‘Klaar om opgehaald te worden’.
Wij streven er natuurlijk naar om u bestellingen zo snel mogelijk klaar te hebben staan in onze winkel.
Een bestelling afhalen kan in ons winkel op het adres:
Heidestatiestraat 44 - 2920 Kalmthout België.
U kan de bestelling afhalen op dinsdag tot en met zaterdag van 9u00 tot 18u00 &
zondag en feestdagen van 9u00 tot 13u00
3 Bezorging
3.1 Wat zijn de bezorgkosten?
De bezorgkosten voor een levering in België zijn €8,00
De bezorgkosten voor een levering in de buurlanden zijn €14,50
3.2 Wat als de ontvanger niet thuis is?
Mocht de ontvanger niet thuis zijn, dan worden de bloemen bij de buren afgegeven en krijgt de bestemmeling een nota in de bus met daarop het adres waar de bloemen zijn afgegeven. Lukt het ons niet om bij de naaste buren af te geven, dan laten wij een kaartje achter met het verzoek om contact op te nemen met ons. Dit geldt enkel voor leveringen in ons werkgebied(*)
Bij leveringen via de webshop, dus gebracht door een koerier of een postbeambte krijgt de bestemmeling het verzoek het product op te halen bij een ophaalpunt of het postkantoor.
3.3 Wat als de bloemen niet bezorgd worden?
98% van alle bestellingen worden bezorgd op de gewenste bezorgdatum.
Het komt dus in 2% van de gevallen voor dat een bestelling vertraging heeft door calamiteiten.
Dit kan zijn een verkeerde sortering of misschien pech op de weg voor de chauffeur. Omdat we samenwerken met bezorgdiensten zijn dit onoverkoombare situaties. We vragen hiervoor je begrip.
3.4 Waar bezorgen jullie allemaal? (*)
We bezorgen binnen heel België - Nederland – Luxemburg – Duitsland – Frankrijk.
(*) ons voornaamste werkgebied: Berendrecht, Brasschaat, Brecht, Ekeren, Essen, Gooreind, Hoevenen, Kalmthout, Kapellen, Lilo, Loenhout, Sint-job-in-‘t-goor, Sint-Lenaarts, Stabroek, Wuustwezel, Zandvliet.
NL: Hoogerheide, Huijbergen, Ossendrecht, Putte, Woensdrecht.
3.5 Wanneer worden de bloemen bezorgd?
Wanneer u maar wilt!
Bij de producten hebben we een handige kalender waarop u de gewenste bezorgdatum eenvoudig kunt aangeven. Zo kunt u voor dezelfde of de volgende dag een bestelling plaatsen of alvast voor in de toekomst.
Een overdag bezorging vindt plaats tussen 08:00 – 19:00
Tijdens drukke dagen voor de bezorgers kan het voorkomen dat jouw bestelling iets buiten het tijdvak geleverd wordt. Wanneer u bestelling voltooid is ontvang je een track and trace code om u bestelling te volgen. Zo krijgt u een specifieker tijdvak van de levering.
3.6 Leveren jullie op feestdagen?
Ja, alleen in ons voornaamste werkgebied.
Berendrecht, Brasschaat, Brecht, Ekeren, Essen, Gooreind, Hoevenen, Kalmthout, Kapellen, Lilo, Loenhout, Sint-job-in-‘t-goor, Sint-Lenaarts, Stabroek, Wuustwezel, Zandvliet.
NL: Hoogerheide, Huijbergen, Ossendrecht, Putte, Woensdrecht.
3.7 Bezorgen jullie ook in ziekenhuizen, hotels, verzorgingshuizen en campings?
Ja natuurlijk, maar gelieve ons a.u.b. zoveel mogelijk informatie te verstrekken over de ontvanger. Bv. welke afdeling, welke kamernummer, meisjesnaam, e.d.
Steeds het meedelen van een mobiel of vast telefoonnummer van de ontvanger kan handig zijn om de bloemen op de juiste plaats te krijgen.
Deze informatie wordt vertrouwelijk behandeld door ons. Enkel van toepassing bij leveringen binnen ons werkgebied(*) en door een Firenze Bloemenatelier medewerker.
Bij online verzendingen levert de postbeambte of koerier enkel tot aan de balie van de instelling. Daarna neemt het intern personeel over. Houd hier rekening mee als klant. Wij, Firenze Bloemenatelier, zijn niet verantwoordelijk voor een eventueel verkeerde levering of zoekgeraakte levering.
3.8 Ik wens iets te bestellen voor een begrafenis, welke informatie heeft u nodig?
Bij bestellingen voor een begrafenis of crematie is het ontzettend belangrijk dat de bloemen op het juiste adres en tijdstip geleverd worden. Geef ons a.u.b. zoveel mogelijk informatie zoals bv. de naam van het uitvaartcentrum, naam van de kerk, naam van de overledene, datum en tijdstip van het afscheid nemen, e.d. Deze informatie kunt u het beste al tijdens de bestelling invullen of doorgeven.
Tip: Let erop dat u de tekst op het lint of kaartje richt aan de overledene. Niet aan de nabestaande! Een tekst als 'wij wensen u veel sterkte' is dus niet passend. U kunt best denken aan bv. 'Rust zacht' of 'Een laatste groet' of bijvoorbeeld uw eigen familienaam.
3.9 Kan ik een uiterlijke leveringstijd opgeven?
Ja, u kan hiervan melden maken tijdens de bestellingen. Wij trachten hiervoor zoveel mogelijk rekening mee te houden, maar kunnen geen garanties geven. Wilt u zeker zijn dat uw bestelling voor een bepaald tijd mogelijk is, neem dan telefonisch contact op met ons.
Echter bij rouwarrangementen krijgt u altijd de garantie dat de bloemen voor de, door u, opgegeven tijd geleverd worden. Mocht het om welke reden dan ook niet lukken, dan nemen wij contact met u op.
Dit is enkel van toepassing op bestellingen via de winkel en in ons werkgebied(*)
Bestellingen via de webshop zijn hierop uitgesloten.
3.10 Ik heb een bestelling ontvangen, maar zonder afzender. Wat nu?
Er is geen bericht of een kaartje aan het boeket of bij het geschenk. Normaal gezien wordt er bij iedere bestelling een bestelbon toegevoegd. Mogelijkerwijs ligt dit onderaan in de verpakking. Indien u dit niet terugvindt, contacteer dan onze winkel en vermeld uw referentie.
Indien er geen naam op het kaartje vermeld werd, dan wenst de afzender anoniem te blijven. Wij respecteren zijn wens en de wet op privacy.
3.11 Levering op openbare plaatsen? (vb. Kerken, Begraafplaats, etc.)
Dit bieden wij aan, maar enkel in ons werkgebied (*).
Houd er wel rekening mee als klant dat er een risico verbonden is bij leveringen op een openbare plaats. Wij raden u ten sterkste aan om te kiezen voor een adres van een fysiek persoon die de collies in ontvangst kan nemen.
Indien u toch wenst te laten leveren op een openbare plaats, dan draagt de klant de verantwoordelijkheid.
4 Betaling & Cadeaubon
4.1 Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
Bij het afrekenen kunt u bij ons kiezen voor verschillende betaalmethoden. Kies de betaalmethode die u het liefst hebt en de bestelling is in een handomdraai geplaatst.
U kunt kiezen uit onder andere:
- iDeal
- Home banking
- Creditcard (Visa / Maestro / American Express)
- Paypal
- Bancontact
- Bankoverschrijving
- Cadeaubon
4.2 Krijg ik een factuur van de betaling?
Nadat u een bestelling hebt geplaatst ontvangt u automatisch een factuur die bijgesloten zit in de bestelbevestiging.
4.3 Hoe lever ik mijn bloemen/cadeaubon in?
Altijd goed, een bloemenbon!
De cadeaubon kunt u inleveren in zowel de winkelmand als bij het afrekenen. Dit kunt u doen boven de regel ‘cadeaubon inwisselen’. Voer hier jouw unieke code in en de korting wordt automatisch verrekend.
5 Service & Garantie
5.1 P staat voor potmaat
Belangrijk om te weten is dat de P staat voor potmaat met daarachter de grootte in centimeters, een p9 pot is dus een pot van 9×9 centimeter. Hieronder is er een handig lijstje met de potmaten en inhoud van de pot.
Het is niet automatisch zo dat een grotere potmaat ook een grotere plant betekent, wel heeft een plant in een grotere pot meer ruimte om te wortelen dus u hebt al een sterkere plant met een groter wortelgestel. Deze plant heeft meer kracht heeft om uit te schieten dus hij groeit sneller en is vaak voller..
Potmaat |
LxBxH in cm |
Doorsnee in cm |
Volume in liters |
P7 |
7x7x8 |
– |
0,4 |
P9 |
9x9x10 |
– |
0,7 |
P10,5 |
|
Ø11 |
1,0 |
P13 |
|
Ø13 |
1,3 |
P14 |
|
Ø14 |
1,5 |
P15 |
|
Ø17 |
2,0 |
P17 |
|
Ø19 |
3,0 |
P19 |
|
Ø21 |
4,0 |
5.2 Waar kan ik andere vragen stellen?
U kunt ons bereiken via verschillende kanalen. Onze klantenservice is bereikbaar van dinsdag tot en met zaterdag van 09:00 – 18:00 en zondag van 09:00 - 13:00
Telefonisch via +32 03/658 26 00
e-mail: [email protected]
5.3 Hoe lang heb ik garantie op de bloemen?
Bedenk ook dat bloemen levende objecten zijn. De ene bloem kan meer hebben dan de andere. De 7 dagen versheidsgarantie die ze in supermarkten en tuincentra hanteren voor mijn producten kan ik niet bieden.
Wat ik kan bieden is een “vers en eerlijk garantie”. Onze bloemen zijn liefdevol behandeld en hebben de tijd gekregen om te groeien en bloeien totdat ze verkocht kunnen worden.
6 Retouren
6.1 Kan ik mijn bestelling retourneren?
Nee, het is helaas niet mogelijk om de versproducten retour te sturen vanwege het bederfelijke karakter.
6.2 Kan ik mijn bestelling annuleren?
Helaas, maar soms is het niet anders dan dat de bestelling geannuleerd moet worden.
U kunt u bestelling nog annuleren tot u de mail hebt ontvangen dat de bestelling klaar is voor vertrek. Na het ontvangen van deze mail is het niet meer mogelijk om de bestelling te annuleren.
6.3 Ik heb de verkeerde bestelling ontvangen, wat nu?
Oeps! Wij of de bezorgdienst heeft de bestelling omgewisseld met een andere bestelling.
Gelukkig komt dit vrijwel niet voor. Mocht u toch niet de juiste bestelling hebben ontvangen neem dan graag contact op met onze zodat we dit zo snel mogelijk kunnen oplossen.
Telefonisch via +32 03/658 26 00
e-mail: [email protected]
7 Zakelijk
7.1 Kan ik een zakelijke account aanmaken?
Een zakelijk account aanmaken is mogelijk en klaar in een handomdraai.
U maakt net als bij een particulier account, nu een account aan met u zakelijke mailadres.
Binnen dit account kunnen bestellingen teruggevonden worden, facturen worden gedownload en meer.
7.2 Ik wil graag grote aantallen bestellen, hoe werkt dit?
Bij het bestellen van grote aantallen kunt u altijd contact opnemen met de ons om deze bestelling op maat te laten maken naar wens.
Telefonisch via +32 03/658 26 00
e-mail: [email protected]
7.3 Bloemen versturen naar verschillende adressen?
Wanneer u bloemen wilt sturen naar 10 of meer verschillende adressen is het mogelijk om ons het adressenbestand aan te leveren. Wij zorgen er voor dat de bloemen bij de verschillende adressen worden bezorgd.
Hiervoor kun je contact opnemen met onze.
Telefonisch via +32 03/658 26 00
e-mail: [email protected]
8 Account
8.1 Wat is een eigen account?
Een eigen bloemenaccount is een omgeving waarin u alle bestellingen kunt inzien.
Binnen deze omgeving heeft u een overzicht van de geplaatste bestellingen, de data en facturen die gedownload kunnen worden. Ook worden de bezorgadressen opgeslagen zodat u wanneer u vaker naar een adres bloemen stuurt de bestelling weer kunt kopiëren.
8.2 Ik ben mijn wachtwoord kwijt, wat nu?
Wanneer u klikt op wachtwoord vergeten krijgt u automatisch een email waarop u een nieuw wachtwoord kunt aanvragen en aanmaken.
9 Privacy & Algemeen
9.1 Maken wij gebruik van cookies?
Naast bloemen houden we ook enorm van cookies.
We maken gebruik van noodzakelijke en analytische cookies om onze website goed te laten functioneren en om te bekijken waar we onze website nog in kunnen optimaliseren. Dit allemaal om de klantreis zo makkelijk mogelijk te maken! Meer informatie hierover vind u in het cookiebeleid.
9.2 Wat doen jullie met de persoonlijke gegevens van mijn bestelling?
Jouw gegevens zijn veilig bij ons.
De opgegeven gegevens bij de bestelling gebruiken we alleen om de bestelling op de plaats van bestemming te krijgen. Verder bewaren we de gegevens zodat we bij service achteraf de bestelling nog kunnen induiken. De gegevens worden met niemand gedeeld en zijn niet openbaar toegankelijk.
9.3 Hoe lang bewaren jullie mijn gegevens?
Firenze bloemenatelier bewaart uw persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren, waarvoor uw gegevens worden verzameld. Uw gegevens worden niet langer dan een jaar bewaard indien er geen overeenkomst met u tot stand komt.
9.4 Kan ik mijn gegevens ergens terugvinden?
Jouw gegevens en het overzicht van de geplaatste bestellingen kan u terugvinden onder ‘Mijn account‘.
Indien u een bestelling geplaatst hebt zonder een account te maken en in te loggen zijn de gegevens altijd op te vragen bij onze. Het is helaas niet mogelijk om een account aan te maken en eerdere bestellingen hieraan toe te voegen.
Telefonisch via +32 03/658 26 00
e-mail: [email protected]
9.5 Waar schrijf ik me in / uit voor de nieuwsbrief?
Lezen, daar zijn we allemaal dol op.
U kunt u aanmelden voor de nieuwsbrief bij het afrekenen door het vinkje van de nieuwsbrief aan te vinken. Ook onderin de website kan u, aanmelden voor de nieuwsbrief.
Afmelden voor de nieuwsbrief kan ook. Dit zouden we zelf natuurlijk nooit doen, maar de mogelijkheid is er wel. Als u een e-mail stuurt naar [email protected] dan melden wij u zo snel mogelijk af van de leukste online nieuwsbrief die er is.
9.6 Wie krijgen mijn gegevens allemaal te zien?
Alleen mensen die er echt gebruik van moeten maken.
- onze bezorgdienst,
- de betaling partner,
- en natuurlijk wij zelf
10 Schrijf een productreview
10.1 Deel jouw ervaring
Heeft u een aankoop gedaan in onze webshop of in onze winkel? Wij zijn enorm benieuwd wat u ervan vindt!
Laat een review achter op de pagina van het product waar u jouw ervaring over wilt delen. Zo helpen we elkaar met winkelen en om ons assortiment nog beter te maken!
10.2 Hoe werken onze reviews?
Bij ieder product op onze website kunt u een review achterlaten. Deze bestaat uit het aantal sterren (1 tot 5) wat u van het product wilt geven en een omschrijving van jouw ervaring. U hoeft voor het achterlaten van een review niet ingelogd te zijn, maar dit kan wel.
- u gaat naar het product
- u scrolt onder de foto. (daar staat beschrijving en reviews)
- Klikt op review en u kan een beoordelingen toevoegen.
10.3 Wie kan een review plaatsen?
Wij vinden het belangrijk dat iedereen die een product bij ons koopt een review kan achterlaten. Daarom kunt u bij ons zowel in de winkel als online aankopen een review achterlaten op onze website.
10.4 Hoelang duurt het tot een review zichtbaar is?
Om misbruik te voorkomen worden alle reviews eerst door ons doorgelezen. Hierdoor kan het enkele uren duren voor u review terug ziet op onze website.
10.5 Waar controleren wij onze reviews op voor deze online komen?
Vrijwel alle ingestuurde reviews komen binnen een paar uur online op onze website. Wij keuren een review alleen af wanneer deze niet aan onze spelregels voldoet:
- Reviews mogen geen prijzen, advertenties, reclame of verwijzingen naar andere producten, aanbiedingen of website bevatten.
- Klachten behandelen we graag via onze klantenservice, zodat we het probleem samen kunnen oppakken.
- Schrijf in een review niet over de verleende service in de winkel of van onze klantenservice, maar echt over het product. Natuurlijk mag een korte verwijzing naar de service, maar de review moet met name over het product gaan.
- Wees respectvol richting de mening van anderen. Beoordelingen die schuttingtaal, discriminerende en beledigende teksten bevatten, worden niet geplaatst.
- Reviews die persoonlijke informatie bevatten, zoals namen, e-mailadressen en telefoonnummers, worden niet gepubliceerd. Ook beschrijvingen die te herleiden zijn naar een persoon worden geblokkeerd.
Een review mag dus wel positief of negatief over een product zijn of spelfouten bevatten.
10.6 In welke gevallen kunnen wij reviews aanpassen of verwijderen?
Ik wil alle bezoekers van onze website een gepolijste gebruikerservaring bieden. Daarom corrigeren we overmatig hoofdlettergebruik of interpunctie. Reviews kunnen worden verwijderd of aangepast als een klant toch iets aan zijn of haar review wil toevoegen of liever heeft dat een review niet meer op onze website terug te vinden is.
10.7 Onze recht
Wij behouden zich het recht voor om reacties die niet voldoen aan spelregels of die een kwetsende inhoud hebben, geheel of gedeeltelijk te verwijderen. Naast deze spelregels zijn de algemene voorwaarden van Firenze Bloemenatelier van toepassing. Wilt u toch nog iets anders kwijt? Neem dan contact op met onze klantenservice.