hetgeen wat u ziet, weerspiegelt hetgeen wat u krijgt.
Unieke creaties/gamma
Wereldwijde verzending
Klantentevredenheid
Veelgestelde vragen
Ik wil meerdere boeketten/planten op 1 adres laten leveren, betaal ik dan extra bezorgkosten?
  • Neen, u kan tot en met 2 boeketten op eenzelfde adres laten leveren zonder additionele bezorgkosten.
 
Ik wil meerdere boeketten/planten versturen met verschillende adressen, betaal ik dan extra leveringskosten?
  • Ja, dit is echter afhankelijk van de locatie van de geadresseerden. In principe wordt elke adres afzonderlijk behandeld.
Echter willen wij in samenspraak met de klant een akkoord opstellen, indien het gaat om grote aantallen. Gelieve hiervoor contact opnemen met ons: info@firenzebloemen.be
 
 
Kan ik mijn bestelling retourneren?
  • Neen, het is helaas niet mogelijk om de versproducten (boeketten) retour te sturen vanwege het bederfelijke karakter. De overige producten/goederen kan u wel gewoon terugzenden.
 
Hoe snel kunnen jullie bloemen/planten leveren?
  • Boeketten en/of planten in België, enkel in ons voornaamste werkgebied, kunnen wij op werkdagen indien voor 15.00 uur besteld, nog op dezelfde dag geleverd worden. Uitgezonderd zon- en feestdagen. Echter dient er telefonisch, per mail of in de winkel besteld te worden.
  • Boeketten en/of planten in België, enkel in ons voornaamste werkgebied, kunnen wij op zaterdag indien voor 15:00 uur besteld, nog op dezelfde dag leveren. Uitgezonderd feestdagen. Echter dient er telefonisch, per mail of in de winkel besteld te worden.
  • Boeketten en/of planten naar het buitenland, via de webshop besteld, wordt er steeds de eerstvolgende dag geleverd.
 
 
Hoe laat worden de bloemen afgeleverd?
  • Door een Firenze Bloemen medewerker, enkel in ons werkgebied, wordt over het algemeen geleverd voor particulieren tussen 09.00 uur tot en met 18.00 uur. Voor bedrijven gebeurt dit tussen 09.00 uur tot en met 17.00 uur. Indien overeengekomen tussen de klant en ons kan er een ander leveringstijdstip van toepassing zijn. Eventueel door drukte kan het in uitzonderlijk gevallen voorkomen dat de levering na 18.00 uur plaats kan vinden.
  • Levering door een postbeambte of een koerier zal steeds plaatsen vinden tussen 09.00 uur tot en met 17.00 uur.
 
Kan ik een uiterlijke leveringstijd opgeven?
  • Ja, u kan hiervan melden maken tijdens de bestellingen. Wij trachten hiervoor zoveel mogelijk rekening mee te houden, maar kunnen geen garanties geven. Wilt u zeker zijn dat uw bestelling voor een bepaald tijd mogelijk is, neem dan telefonisch contact op met ons. Echter bij rouwarrangementen krijgt u altijd de garantie dat de bloemen voor de, door u, opgegeven tijd geleverd worden. Mocht het om welke reden dan ook niet lukken, dan nemen wij contact met u op.
  • Dit is enkel van toepassing op bestellingen via de winkel en in ons werkgebied.
  • Bestellingen via de webshop zijn hierop uitgesloten.
 
Kan ik een boeket en/of plant anoniem verzenden?
  • Ja, dit kan zeker. De bestemmeling krijgt alleen de tekst te zien die uzelf op het kaartje heeft gezet. Uw persoonlijke gegevens worden nooit aan derden doorgegeven, ook niet aan de ontvanger van een bloemenabonnement of een cadeaubon.
 
Wat gebeurt er als de ontvanger niet thuis is?
  • Mocht de ontvanger niet thuis zijn, dan worden de bloemen bij de buren afgegeven en krijgt de bestemmeling een nota in de bus met daarop het adres waar de bloemen zijn afgegeven. Lukt het ons niet om bij de naaste buren af te geven, dan laten wij een kaartje achter met het verzoek om contact op te nemen met ons. Dit geldt enkel voor leveringen door een Firenze Bloemen medewerker en in ons werkgebied.
  • Bij leveringen via de webshop, dus gebracht door een koerier of een postbeambte krijgt de bestemmeling het verzoek het product op te halen bij een ophaalpunt of het postkantoor.
 
Ik heb een bestelling ontvangen, maar zonder afzender. Wat nu?
  • Er is geen bericht of een kaartje aan het boeket of bij het geschenk. Normaal gezien wordt er bij iedere bestelling een bestelbon toegevoegd. Mogelijkerwijs ligt dit onderaan in de verpakking. Indien u dit niet terugvindt, contacteer dan onze winkel en vermeld uw referentie.
  • Indien er geen naam op het kaartje vermeld werd, dan wenst de afzender anoniem te blijven. Wij respecteren zijn wens en de wet op privacy.
 
Wat moet ik doen als het geschenk en/of verzenddoos beschadigd is?
  • Indien de verzenddoos beschadigd is, raden wij u aan om eerst de toestand van de inhoud te controleren.
  • Indien het product/goed als dusdanig beschadigd is, dan nodigen wij u uit om direct met onze winkel contact op te nemen. Houd hierbij gelieve de bestelbon bij de hand, zodat wij u spoedig mogelijk kunnen antwoorden/verder helpen.
 
Wat moet ik doen als het geleverde product niet is wat ik bestelde?
  • Gelieve binnen de 24 uur na verzending contact met ons op te nemen. Verder zoeken wij naar een geschikte oplossing samen met u, in het geval uw bestelling niet gerespecteerd werd.
  • Verzeker u ervan bij uw ontvanger of hij/zij toch niet de door uw bestelde producten ontvangen heeft, alvorens ons uw aanklacht per mail toe te zenden.
  • Tenslotte zullen wij met de grootste aandacht uw aanklacht onderzoeken en u een gepaste oplossing voorstellen.
 
Ik heb per ongeluk een verkeerd adres, naam of leveringsdatum ingegeven?
  • Wij verwerken en verzenden uw bestelling zo snel mogelijk. Dus hierbij verzoeken wij u om zo snel mogelijk met ons contact op te nemen, zodat uw bestelling nog aangepast kan worden.
 
Levering op openbare plaatsen (vb. Kerken, Begraafplaats, Recepties, Ziekenhuis, etc.)?
  • Dit bieden wij aan, maar enkel in ons werkgebied. Houd er wel rekening mee als klant dat er een risico verbonden is bij leveringen op een openbare plaats. Wij raden u ten sterkste aan om te kiezen voor een adres van een fysiek persoon die de collies in ontvangst kan nemen.
  • Indien u toch wenst te laten leveren op een openbare plaats, dan draagt de klant de verantwoordelijkheid.

 

Ik wens iets te bestellen voor een begrafenis, welke informatie heeft u nodig?

  • Bij bestellingen voor een begrafenis of crematie is het ontzettend belangrijk dat de bloemen op het juiste adres en tijdstip geleverd worden. Geef ons a.u.b. zoveel mogelijk informatie zoals bv. de naam van het uitvaartcentrum, naam van de kerk, naam van de overledene, datum en tijdstip van het afscheid nemen, e.d. Deze informatie kunt u het beste al tijdens de bestelling invullen of doorgeven.  

Tip: Let erop dat u de tekst op het lint of kaartje richt aan de overledene. Niet aan de nabestaande! Een tekst als 'wij wensen u veel sterkte' is dus niet geschikt. U kunt best denken aan bv. 'Rust zacht' of 'Een laatste groet' of bijvoorbeeld uw eigen familienaam.

 
Bezorgen jullie ook in een ziekenhuis, verzorgingstehuis, hotel en andere?
  • Natuurlijk, maar gelieve ons a.u.b. zoveel mogelijk informatie te verstrekken over de ontvanger. Bv. welke afdeling, welke kamernummer, meisjesnaam, e.d. Steeds het meedelen van een mobiel of vast telefoonnummer van de ontvanger kan handig zijn om de bloemen op de juiste plaats te krijgen. Deze informatie wordt vertrouwelijk behandeld door ons. Enkel van toepassing bij leveringen binnen ons werkgebied en door een Firenze Bloemen medewerker.
  • Bij online verzendingen levert de postbeambte of koerier enkel tot aan de balie van de instelling. Daarna neemt het intern personeel over. Houd hier rekening mee als klant. Wij, Firenze Bloemen, zijn niet verantwoordelijk voor een eventueel verkeerde levering of zoekgeraakte levering.
 
 
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »
hetgeen wat u ziet, weerspiegelt hetgeen wat u krijgt.
Unieke creaties/gamma
Wereldwijde verzending
Klantentevredenheid